bila Pitih

Saturday, September 8, 2012

kejadian hari Jumaat

as salam

khamis pagi masa nak pg kerja nampak satu kotak yg ada kucing n anak kat depan pintu lift area. ada orang letak situ. hmmm. another stray cat beranak. terus aku sms seseorang update keadaan.
since pagi mmg nak cepat so aku amek n letak area aku park kete n terus g kerja.
petang balik kerja 2 jiran yang berkenaan dah menunggu utk menyelesaikan masalah. 
so I put my word to catch kucing tu ngan with her 2 kittens. oh ya..mamacat tu sangat protective menjaga anak. try tangkap tapi mamacat asek hissing je. tengah malam try lagik tapi tetap negative

di pendekkan crita..Jumaat esok hari tu otw balik aku terfikir smtg. cara terbaik utk tangkap mamacat yang garang tu. aku masukkan anak2 dia yg baru berusia dalam 3 hari dalam carrier. mak mana yang tak sayangkan anak kan...and kejap je perangkap aku menjadik. terus mamacat masuk dalam carrier n aku bagi dia masa few minutes and call kawan utk hantar ke rumah kawan lagi sorang. 

lega rasa sebab settle masalah mamacat ni.insyallah lepas 3 bulan kalau dia still menetap kat rumah kawan boleh la di ikat peranakan dia. 

kat parking ni dah makin banyak kucing yang datang....spesis bila lapar ade je muka tapi bila nak pegang/usap terus berdesupppp larik






dekat rumah kawan yang foster mamacat ni..diaekor di tempatkan dalam toilet yang sememangnya tak di guna pakai. terpaksa letakdalam tu sebab dia sangat garang n di takuti dia melarikan diri.
so harap sangat dia berubah lepas ni.

owh ya...jangan risau. tandas tu sangat selesa utk mamacat. mkanan kering n basah serta air mmg sentiasa di ganti :)


tapi ada gak yang tak lari bila kita datang usap :)



4 comments:

  1. syukur alhamdulillah....terhibur sikit hati bila baca stori yg hepi ending nih

    moga cik marie dan rakan sntiasa diberkati kerana membantu makhluk Allah ini, amin..

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah..semoga semuanya baik2 shj..

    ReplyDelete

jari-jari gatal mengomen...