bila Pitih

Wednesday, June 8, 2011

ajal jodoh maut tanah kubur~di tangan Allah

last Sunday aku kne rushing back to Newcastle. ade kematian. hm...sehari sebelum tu ada kenduri kawin sepupu..hm...semua tu lam satu kluarga aku yg besar n happening bagai nak rak.

malam kedua tahlil aku jumpa kakak sepupu yabg lama tak jumpa. alih2 cakap pasal jodoh. sebok nak kenen aku ngan seorang ustaz kawan dia. mluat aku dengar. ko tahu ke aku nyer selera cam ne? then aku cakap elok2,pass kat cousin aku yang lain..then dia cakap sbb aku dah senior dari cousin lg sorang,nape tak langkah?. last2 aku cakap je cam nie: MAMA PESAN ,PASAL JODOH NIE CARI SENDIRI. padan muke. malu balik dia depan adik2 spupu aku yang lain. tahu le awak tu parent tentukan jodoh,jgn nak heret aku sama.

nyaris aku sound cam nie: awak tu ajaran agama smua molek, better jauh dari saya tp takkan tak caye kuasa Nya.

moral: jangan sebok urusan orang.ade sebab kita masih single di usia yang va-va-voom nie

tol tak Rusty?
 (gambar kenangan)


6 comments:

  1. huhuu...sabo cik marie, wat tak reti jer ;)

    ReplyDelete
  2. biasa laa tu Cik Marie..kalau jumpa sedara mara slalu sgt ditanya soklan camtu..mak sendiri pun tak bisiang dorg lak lebih2..;)

    ReplyDelete
  3. cik marie...sy ada sorang kwn..dia pun slu di tnya benda2 gni..ayat dia yg sy suker ialah...''skang ni kena pikir KUALITI bukan KUANTITI''hihihi...bese ar mulot org ni..wat xreti jer..(ini pndangan sayer)

    ReplyDelete
  4. meowwmania: saabo saya bertempat...lama tak jumpa nie, tanya la topik yg lagi bagus

    cikgu:dia sorang je yg hover lam tuh..makcik2 tak heran pun. ekekke

    ery: kan kan kan. tol tu

    ReplyDelete
  5. yeaa sokong. jodoh biar datang sendiri cari sendiri telan sediri. susah senang kita yang tanggung. kalau orang lain cari, orang lain nak tanggung masalah rumah tangga kita? diorang tak pikir ke, mana ada perempuan nak single sampai bila2 (cameron diaz lain cerita ok). daripada bz jodoh orang lain, baik tenung diri masing2, kepada yang dah berkahwin, dah cukup bagus ke diri untuk suami, anak etc..

    ReplyDelete
  6. ish... sebok je. lain kali tanya dia balik. laki ko bila nak kawen lg. tahan plak dia ngan mulut ko mcm ni. menyibuk hal org... wakakakaka

    ReplyDelete

jari-jari gatal mengomen...